6 februari 2018

Byron Sharp

Professor Byron Sharp heeft de afgelopen jaren op basis van vele jaren onderzoek naar de groei van merken en het maken van keuzes en beslissingen een aantal wetmatigheden ontdekt. Communicatie en marketing boodschappen en campagnes berusten vaak op een (onderbuik) gevoel, op hoop of ervaringen uit het verleden. Een redelijk zwak en onzekere manier om de toekomst van je bedrijf te waarborgen.

Als in de afgelopen 50 jaar in uiteenlopende situaties, diverse categoriëen en onder duizenden merken dezelfde patronen zichtbaar zijn, zou het dan wellicht niet verstandiger zijn om uit te gaan van de aanname dat ze voor jou óók gelden?

Ironisch genoeg zouden we niet meer hoeven discussiëren over de vraag hoe merken groeien. Het bewijs spreekt voor zich. Toch geven we wereldwijd miljarden uit aan zaken die niet aan groei bijdragen. Het belangrijkste dat we van Sharp moeten begrijpen is dat hij onze aandacht wil laten verschuiven naar wat écht uitmaakt voor het succes van marketing: het ontwikkelen van de juiste competenties. Als je eenmaal doorhebt wat de regels zijn dan wordt je marketing veel makkelijker en minder arbeidsintensief.

Online Marketing Fabriek checkt of je communicatie en marketing Sharp-proof is. Doe je de juiste dingen en snap je hoe het brein werkt van potentiële klanten, hoe keuzes en beslissingen worden genomen. Wij leren je de nieuwe wetmatigheden in communicatie en marketing om voor groei van je merk, je bedrijf of je product te zorgen!