31 januari 2018

Marketing

Potentiële klanten zitten in principe niet te wachten op je producten en/of diensten. Vervelend om te zeggen, maar het is de waarheid. Daarom is het zo belangrijk dat als de behoefte bij heb ontstaat, ze jou bellen en aan jou denken. Top-of-mind komen.

We worden niet gestuurd door vrije wil, maar grotendeels door onbewuste processen. We denken dat we bewust oordelen, vergelijken en kiezen, maar dat is een illusie. Onze onbewuste en bewuste processen werken wel samen: in het begin van een beslissingsproces heb je al snel een onbewuste voorkeur voor een bepaalde optie. Na het heel bewust afwegen van de voor- en nadelen van verschillende opties kies je altijd voor de optie waar je in het begin al een voorkeur voor had. Het onbewuste had dus al gekozen en het bewuste komt er achteraan om deze keuze te rechtvaardigen en rationaliseren.

Doordat 95% van ons gedrag onbewust is, is dit op korte termijn niet door communicatie of marketing te beïnvloeden. Die beïnvloeden namelijk alleen onze bewuste gedachten en hebben pas daarna, in mindere mate, onbewust invloed op ons gedrag.

 

De Online Marketing Fabriek levert als communicatie- en marketingafdeling communicatie en marketing ondersteuning per project, alsof we je eigen afdeling zijn.

 

Contact
close slider

Je naam

Je email

Je telefoonnummer

Je bericht