Google Glass, wat nu?!
“R.I.P. Google Glass.” “Google trekt stekker uit Glass-project.” Er is altijd veel te doen geweest om Google Glass. Alleen al op het gebied van privacy bracht Glass een enorme discussie los. Wat betekent het immers voor onze privacy als men straks met een camera op zijn hoofd rondloopt? En dan ook nog eentje die in verbinding staat met Google!
De vraag ‘Wat nu?” is echter wel een hele redelijke. Immers, Glass is niet meer te koop en over de toekomst is nu nog weinig bekend. Om perspectief te schetsen is het slim om te kijken naar hoe Project Glass tot nu toe verlopen is.
Is Project Glass gefaald?
“Zie je wel, niemand wil zo’n ding op.” Vele wisten al van tevoren al dat Google Glass geen succes ging worden. Men zag hem zichzelf immers niet gebruiken. Het antwoord op de vraag of Project Glass geslaagd of gefaald is ligt eraan hoe je het bekijkt. Het klopt, Google is er niet in geslaagd om Glass gemeengoed te maken. De redenen hiervoor zijn vrij duidelijk: Glass is (nog) niet fashionable genoeg, de accu gaat geen hele dag mee, Glass wordt snel warm en het aanbod aan apps is nog niet zeer uitgebreid. Kortom: kinderziektes. Een andere perspectief is die van het bedrijfsleven. Van begin af aan is Google Glass door het bedrijfsleven omarmt. Veel organisaties zijn gaan ontwikkelen met Google Glass om bijvoorbeeld bedrijfsprocessen te verbeteren, een nieuwe ervaring aan te bieden en serviceverlening uit te breiden. Dit vond niet alleen in de V.S. plaats, maar ook in Nederland.
De KNVB, Rabobank, Eneco, BAM, Philips Medical, Radboud UMC, het zijn voorbeelden van Nederlandse organisaties die aan de slag zijn gegaan met Google Glass. Hieruit zijn projecten gekomen met enorme potentie voor de toekomst. Deze ontwikkelingen staan niet stil. Bedrijven en organisaties blijven ontwikkelen voor Glass. Vanuit dit perspectief bekeken is Google Glass absoluut geslaagd. Glass is een innovatie die aantoonbaar de samenleving en het bedrijfsleven verandert. En dat is pas het begin.
De geschiedenis herhaalt zich..
De smartphone is anno 2015 gemeengoed. Ook dit ging niet zonder slag of stoot: men vond het niet nodig om buitenshuis bereikbaar te zijn, had er geen behoefte om altijd een agenda bij de hand te hebben, laat staan altijd toegang te hebben tot e-mail. Voor het bedrijfsleven betekende de komst van de smartphone een verbetering op het gebied van bereikbaarheid, mobiliteit, planning, communicatielijnen, kennisuitwisseling, effectiviteit, time-management, serviceverlening en nog vele andere wezenlijke zaken. De adoptie door het bedrijfsleven heeft geresulteerd in adoptie door de consument. Deze potentie schuilt ook in Google Glass. Een hipper design, langere accuduur, verbeterde interface, meer apps. Er is nog een verbeterslag nodig om Glass klaar te stomen voor de grote wereld. En deze verbeterslag is aanstaande.
Google Glass en Online Marketing Fabriek
“Het zal nu wel klaar zijn met jullie en die Google Glass, of niet?” Deze vraag hebben we inmiddels al meerdere keren gehad. Het antwoord is nee. Integendeel, het aantal boekingen voor een Google Glass Experience is zelfs toegenomen! Google Glass is niet dood. Het is een innovatie die de wereld verandert. Het komt niet vaak voor dat we iets wat zo tot de verbeelding spreekt, fysiek in onze handen kunnen houden.
Meer weten over onze Google Glass Experience? Neem contact op via !
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!